niedziela, 21 kwietnia 2013

Olejowanie by RetrivMonGold


Witam Was serdecznie i przepraszam że wczoraj nic nie zaistniało nowego na moim blogu ale dzień w rozjazdach nastąpił , tak też wrzucę Wam dziś post  za wczoraj o olejowaniu taki też tytuł  i następnie  kolejną inspiracje włosową .

Olejowanie ? jeszcze 7 miesięcy temu zastanawiałam się co to takiego i po co włosmaniaczki nakładają olej na włosy, a jak się wczytałam to nie mogłam uwierzyć że nakładają go także na skalp pomyślałam sobie matko jak to przecież głowa się przetłuszcza i jeszcze ten olej to musi być okropne. Tak więc przeczytałam cały post Anwen i jeszcze kilka innych blogów oraz na you tube  jak dziewczyny wykonują  owe olejowanie  tak też postanowiłam naolejować swoje włosy, ale skalp bałam się olejować bo nie przemawiało do mnie to że można olejować go, jeśli on sam w sobie się tak przetłuszcza jakby był na nich smalec.

Jak olejuje swoje włosy ?
Kiedy nie wiedziałam jaki sposób olejowania moje włosy lubią nakładałam olej na kilka sposobów :
 Na sucho
Nalewam na dłoń około jednej łyżki oleju rozcieram w dłoni i przeciągam od wewnętrznej strony włosów  w kierunku twarzy i tak zajmuje mi to ok minuty . Rozprowadzam dokładnie palcami przeczesując każde pasmo , ubieram czepek i zawijam jeszcze w ręcznik. Przeważnie olejuje za dnia więc wykonuje normalnie domowe czynności i tak pomykam po domku w takim przyodzieniu głowy około 4 godzin . Po czym spłukuje  dokładnie włosy ciepłą wodą i myję głowę szamponem Alterra , spłukuję i na końce nakładam maskę Wax . Najlepiej było by dać im wyschnąć naturalnie ale, ja gdy coś nakładam na moje włosy chciałabym jak najszybciej ujrzeć efekt tak więc suszę włosy suszarką. Po  2 pierwszych próbach olejowania nie domyłam dokładnie włosów i już po 2 godzinach były przyklapnięte i tłuste .Tak też  czytając tego posta jeśli zdecydujesz się na olejowanie pamiętaj nie bierz zbyt dużej ilości oleju i pamiętaj także by dobrze go  wymyć z włosów.
 Na sucho z  psikaczem
Mieszankę oleju winogronowego , słonecznikowego z naftą Ania  wlewałam do buteleczki po odzywce b/s z psikaczem. Suche włosy , spryskiwałam tą mieszanką olei  włosy i trzymałam około 2 godzin . Ale ta metoda także się nie sprawdziła .Ciągle ten sam problem  włosy albo przyklapnięte po umyciu albo wysuszone nastroszone końce .
 Na mokro 
Po prostu myłam głowę  i na mokre włosy nakładałam olejek Alterry trzymałam go na włosach około 2 godzin i myłam znów głowę ale niestety  ten olejek strasznie wysuszał mi końce i po takim olejowaniu moje włosy nie były zadowolone , ponieważ przy nasadzie były przyklapnięte bez życia i nie błyszczały więc stwierdziłam że one po prostu tego nie lubią . Próbowałam z tym olejkiem jeszcze kilka razy ale niestety strasznie puszył mi końce - zaprzestałam go stosować.

   "Rosołek" w wannie.
Do wanny wlewam  oliwkę z Rossmanna biorę kąpiel ,relaksuje się leżąc  a przy tym mocząc włosy , tak około 30 do 40 minut po czym myje normalnie głowę i ten sposób MOJE WŁOSY KOCHAJĄ, po takim olejowaniu zadowolona jest moja skóra na całym ciele a także moje włosy  , co zauważyłam dość szybko -włosy  przestały się łamać , są mięciutkie, śliskie błyszczące i co najważniejsze nie są obciążone po takim olejowaniu.

Jakie oleje stosowałam  ?

Olejek rycynowy 
Olejek  Alterra Brzoza pomarańcza
Olej rzepakowy 
Olej słonecznikowy
Olej winogronowy
Oliwa z oliwek
Oliwka Baby Dream  Rossmann
Oliwka Baby Dream Rossmann
Eliksir Odżywczy  Loreal Elseve

 Podsumowując!  Wlewam do wanny oliwkę 2 razy w tygodniu ,najczęściej używam po prostu  Oliwek z Rossmanna właśnie do kąpieli i w taki sposób moje włosy odżyły mają stosunkowo lepszy wygląd , kondycje , więcej blasku .  Tak naprawdę chciałbym sprawdzić jak działa olejek z drzewa herbacianego i łopianowy ale jak na razie muszę zużyć te które posiadam .W sumie to ciągle poszukuje odpowiedniego olejku który w końcu pomorze mi na mój przetłuszczający się skalp.




Czy Wy też macie taki problem z dostosowaniem odpowiedniego  oleju do swojej skóry głowy ?

1 komentarz:

  1. stosowałam oliwe z oliwek, rzepakowy, kokosowy (najlepszy) i olwkę Bambino (nie!), a niedawno z Avon (świetnie)

    OdpowiedzUsuń

"Żeby żyć trzeba sobie ustalić wartości niezależne od codzienności"