sobota, 13 kwietnia 2013

Wypadnie włosów jak temu zaradzic ????

Dzięki odwiedzinom na blogu Anwen  przypomniałam sobie że miałam w swoim życiu jeden etap konkretnego wypadania włosów, bagatelizowałam ten fakt i czekałam  aż coś się zmieni ale jak wiecie taki moment  nie nastąpił więc zmartwiona tym że włosy leciały mi obłędnie i moi domownicy znajdowali włosy nawet w talerzu  ,poszłam po rozum do głowy.

Odwiedziłam specjalistów i okazało się że moje wypadanie jest spowodowane niedoborem hormonów dostałam odpowiednią dawkę ale to także nie pomagało więc  zaczęłam  szukać  kosmetyków które zapobiegną temu wypadaniu i czytając wizaż dziewczyny pisały o płukankach pokrzywowych więc taką zrobiłam a, że za ogrodem rosły świeże pokrzywy wykonałam,ową płukankę  przepis znajdziecie tu i stwierdziłam że to nie to  więc dalej szukałam złotego środka który pomoże . Zaczęłam łykać vitapil lecz mój żołądek go nie tolerował także  przerzuciłam się na calcium pantothenicum lecz ten  też nie służył.
 Szukałam aż znalazłam i był to krem Himalaya.

 Jak wiadomo są rożne przyczyny wypadania włosów i może nas dotknąć w każdym wieku,pierwszym takim czynnikiem może być choroba kolejnym zła dieta, za mocny peeling skóry a także olejowanie które jest za długo przetrzymywane na skórze głowy , nawarstwienie tłuszczu wraz z sebum powoduje osłabienie cebulek a co za czym idzie wypadanie  .

A więc trzeba najpierw zastanowić się co jest u nas przyczyną wypadania?

* wypadanie okresowe spowodowane czynnikiem zewnętrznym - podróż 

*odchudzanie

*zmęczenie

* wypadanie uwarunkowane genetycznie

*Najważniejsza jest dieta  zwiększ ilość zjadania warzyw oraz owoców(uwielbiam owoce mogę jeść tonami, warzywa także są moim ulubionym dodatkiem do dań głównych )zachęcam Was kochane do jedzenia tych dobrodziejstw:p

*Do diety warto wprowadzić jajka ,ryby,fasole   ,głównym budulcem włosów są białka, a więc tego typu produkty są bogate w proteiny,które pomagają utrzymać cebulki oraz włosy w dobrym stanie.

*Następnym  dobrem jakie możemy spożywać  są rodzynki,orzechy nie unikaj ich zawierają duże ilości żelaza.

*Dostarczaj organizmowi witaminy z grupy   witaminy B,A,E oraz cynk i siarka,magnez.

*masaż skóry, należy go wykonywać delikatnie by pobudzić krążenie,które wpłynie na pobudzenie cebulek do wzrostu.

*możemy także skorzystać z dostępnych na rynku  szamponów, choć moim zdaniem mycie trwa tak krótko że nie wierze w to, że mogą wpłynąć bezpośrednio na mieszki by je pobudzić do wzrostu.

*Myj włosy delikatnymi szamponami ,nie rozczesują ich na mokro jeśli już się na to zdecydujesz użyj grzebienia z szeroko rozstawionym zębami.

 *Odstaw stylizatory ,lokówki ,prostownicę oraz suszarkę ponieważ ,niszczą i wysuszają włosy co sprawia że stają się łamliwe oraz  słabsze.

*ogranicz stres, zacznij myśleć pozytywnie ponieważ zadręczając się ,nie poprawisz swojej sytuacji a wręcz odwrotnie pogorszysz swój stan.

*ogranicz farbowanie włosów,  jeśli cię  to nie przekonuje zastosuj naturalne środki do farbowania takie jak henna.

* chroń włosy przed promieniami UV

Jeśli skorzystałaś już z tych rad a dalej wypadnie nie ustąpiło radzę skorzystać z usług specjalisty. (dermatolog, endokrynolog,trycholog).

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

"Żeby żyć trzeba sobie ustalić wartości niezależne od codzienności"