czwartek, 23 maja 2013

Siemie lniane czas zacząć pić...

Witajcie ,

Czytając blogi w większości  można zetknąć się , z wpisem na temat siemienia lnianego i opis eksperymentów jakie dana Włosomaniaczka poczynała z siemieniem , a głownie chodzi o to w jaki sposób go spożywała , więc poczytałam  co nie co na temat siemienia i postanowiłam ,że i ja zacznę je pić, skoro jest takie wspaniałe na cerę , włosy , paznokcie.

Pierwszy raz zetknęłam się z siemieniem podczas wydobywania skrętu i już wtedy mnie zachwycił ,  moje włosy się z nim polubiły , były ładnie odbite , puszyste , sfalowane.

 Patrząc na skład już można  jasno zrozumieć , że mamy do czynienia z  ziarnami, którymi  możemy zastąpić różne leki na problemy z układem pokarmowym.

A więc może napiszę tu co zawierają ziarenka :

W 100 gramach siemienia znajdziemy:
  • 42 g tłuszczów (w tym 36,5 g nienasyconych kwasów tłuszczowych),
  • 27 g błonnika,
  • 18 g białek o bardzo korzystnym zestawie aminokwasów,
  • 1,6 mg witaminy B1 (126% dziennego rekomendowanego spożycia),
  • 0,473 mg witaminy B6 (36% GDA),
  • 392 mg magnezu (106% GDA),
  • 255 mg wapnia,
  • 5,73 mg żelaza (46% GDA),
  • 4,34 mg cynku (43% GDA,
  • oraz witaminę E, lecytynę, flawonoidy i fitoestrogeny.
Siemię lniane  pomaga  :

* na nieżyt żołądka i dwunastnicy, w przypadku wrzodów, oraz łagodzi objawy nadkwasoty
* polepsza pracę jelit
* obniża poziom złego cholesterolu
* polecane jest w leczeniu raka i profilaktyce nowotworowej
*  poprawia stan śluzówki gardła
* łagodzi objawy menopauzy
* pomaga przywrócić równowagę w organizmie ,
* może także pomóc osobom które mają problem z zasypianiem

Zastosowanie siemienia ?

* kisiel
* do musli
* jogurtu
* twarogu
* musu jabłokowego
* wypieków
* ciast z nadzieniem
* sałatek

Jak możne je spożywać ?

Siemię można zjadać w całości lub zmielone , prażone, napar, kisiel, surowe ziarenka.

Pamiętaj by nie przesadzać, ponieważ jest dość mocno kaloryczne.
 I pamiętaj żeby zawsze zwracać uwagę na datę przydatności do spożycia, ponieważ duża zawartość tłuszczów skraca czas przechowywania siemienia.

Jak przygotowuję len ?


Producent zaleca 3 razy dziennie od 1/2 do 1 łyżki nasion ,  ja stosuje zawszę wieczorem .
2 łyżki siemienia ,szklankę wody do garnka , doprowadzam do wrzenia , gotuje około 10 min , studzę, NIE PRZECEDZAM!! Łykam razem z ziarenkami , niestety nie gryzę ich bo nie jestem w stanie , jeden wielki łyk , gdyż ten śluzowaty kisiel mnie odpycha a jeszcze miałabym to gryźć  o nie  nie nie  ...

Należy pamiętać by Nie przedawkować !!


Jakie efekty chciałabym uzyskać po stosowaniu ziarenek lnu  ?

Przede wszystkim tak jaki inne Włosomaniaczki zauważyły  u siebie tak i ja chciałbym , aby  urosło mi wiele baby hair - ów.

Także liczę na to aby :

Włosy- się  zagęściły, urosły, nawilżyła się skóra głowy !!!
Cera - zmniejszenie wyprysków
Paznokcie - pozbyć się rozdwojeń
Rzęsy - więcej nowych dłuższe te starsze

Od kiedy i do kiedy  będę piła siemię?



                                        zapas już jest :p
 Jak na razie założyłam sobie, że będę piła przez miesiąc czyli od 20.05.2013 do 20.06.2013, jeśli zauważę wiele pozytywnych zmian po spożywaniu siemienia zdecyduję się na kuracje jeszcze 2 miesięcy czyli łącznie byłoby to 3 miesiące .
Kisiel  będę spożywać godzinę przed snem, w ciągu dnia będę dostarczać organizmowi dużo płynów.

Zobaczymy  jak mi pójdzie ??? , na pewno na moim blogu po miesiącu znajdą się na blogu foto , zmian jakie zajdą jeśli zajdą :) oraz wpis na temat moich odczuć, po spożywaniu kisielu  :)

Dzięki BlondHairCare przeczytałam ten artykuł i radzę Wam także do niego zerknąć przed przystąpieniem spożywania siemienia!!!!


 A Wy spożywałyście już siemię? a może razem ze mną zaczniecie i będziemy opisywać swoje odczucia po miesiącu  na swoich blogach ??? I wspierać się ,mobilizować do spożywania :)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

"Żeby żyć trzeba sobie ustalić wartości niezależne od codzienności"