środa, 17 lipca 2013

Lipa zbiory zakończone...

 Cześć Dziewczyny ,
Przychodzę dziś do Was z notka na temat Lipy.

Te przyjemnie pachnące kwiaty lipy zakwitają , na przełomie czerwca, lipca .
Ten cudowny zapach nie jest jedna zaletą - mają cenne dla naszego organizmu właściwości lecznicze. Jak pamiętam z dzieciństwa , to zawsze kiedy w zimowe popołudnia wracałam z sanek , zmarznięta ,to babcia  podawała wielką szklankę naparu lipy z miodem , uwielbiałam ten, smak i to rozgrzewające ciepełko wewnątrz ..przypomniałam sobie o tym stosunkowo późno bo te najbliżej posadzone lipy już przekwitły ale znalazłam taką która miała kwiatostany, nadające się do picia ...

Kiedy zbierać kwiat Lipy ?

Kwiatostany lipy zbiera się w czasie kwitnienia, podczas gorącej i suchej pogody.
Suszyć należy  w warunkach naturalnych , czyli w suchym, przewiewnym miejscu .

Jakie substancję zawierają kwiaty Lipy?

Kwiaty Lipy zawierają cenne flawonoidy, olejki eteryczne i związki śluzowe .
Łagodne właściwości przeciwzapalne lipa zawdzięcza dzięki obecności związków śluzowych.
Związki te mają działanie osłaniające, ochronne i zmiękczające .
Tak więc napar z lipy  możemy pić, przy stanach zapalnych krtani w czasie gorączki, także podczas zapalenia gardła i  oskrzeli.

Napar z lipy stosuje się jako środek napotny w chorobach, z podwyższona temperaturą .

Można również, wykorzystać lipę do płukanek na włosy ponoć świetnie nawilża, przez zawarte w kwiatach związki śluzowe.

Podlinkuje foto jak już zastosuje ją na włosy by pokazać Wam efekt ..chciałam to zrobić wczoraj ale byłam już wykończona,- jutro wolne więc wykonam ową płukankę którą, przygotuję  z przepisu BlondHairCare.

Używałyście, piłyście napar z lipy, jak się u Was sprawdziła płukanka na włosy  ?

Pozdrawiam

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

"Żeby żyć trzeba sobie ustalić wartości niezależne od codzienności"